Sociale medier
Det er ved at være tid til at se på hvad der kommer til at være trenden i det kommende år, når vi snakker om sociale medier. Det som vi så sidste år var at brugen af sociale medier i valgkampen i USA, hvor begge kandidater bruget både facebook og twitter i store mængder.
Derudover man ikke komme væk fra Facebook indlæg og strømme af tweets fra venner og bekendte, der var alt for glade for at udnytte deres netværk til at tale politik, til at dele deres holdninger og meninger både i den amerikanske valgkamp samt den danske. Udover dette, så så vi også en tendens som hed ”socialt tv” hvor f.eks. en del populære serie (f.eks. The Walking Dead) har været eksperimenteret med igennem tjenester som f.eks. Twitter. Dette så man ved benyttelsen af de såkaldte ”hash tags” for hver episode.
Så hvad kan vi potentielt forvente at se igennem 2013? Her er tre social/digitale tendenser, som man kan se frem til i 2013.
Søgemaskine optimering og Google har tidligere været et omtalt emne, men dette vil vi komme til at høre mere om i fremtiden, da Googles algoritme har slå ned på usmagelige taktik, som har forringet kvaliteten af søgeresultaterne. Disse algoritmer er så gode nu, at den mest overbevisende indhold dominerer søgeresultaterne. Dette betyder at virksomhederne skal skabe spændende indhold, for at komme øverst på Googles søgemaskine. Nogle har allerede, herunder selskaber som Coke og Intel, lancerede grupper med et stort fokus på, udelukkende at skabe godt indhold.
Herudover vil vi også komme til at høre mere omkring ”Cyborg Centra” som gør din mobiltelefon, så tæt på din computer som muligt. Der vil komme en del Gadgets som vil skabe denne trend, i blandt disse kan vi nævne Google Briller (se link nederst), som blot et eksempel af mange på, hvad vi vil se mere af i 2013, når vi begynder at få koblet dine maskiner sammen med dig som mennesker. Der er allerede skibriller, som udviser en lille skærm, som giver dig mulighed for ikke kun at synkronisere med din mobile enhed, men hjælper til at afgøre, hvor du er, og hvor hurtigt du bevæger dig. Som vi bevæger os ind i næste år, vil udtrykket “personlige computere” begynde at tage på en anden mening.
I den komme fremtid, vil vi komme til at høre mere omkring emnet ”smobile”, som går ud at man knytter de sociale mere sammen med mobilen. En smobile Web betyder, at dine kunder, kolleger og kolleger forventer, at deres digitale oplevelser vil blive optimeret til mobil / social deling og som et resultat bruge mindre tid tøjret til en pc eller tvet.
Hvad tror i, vi kommer til at se indenfor den sociale medie front?
http://en.wikipedia.org/wiki/Project_Glass