Blog = værd?
Som tidligere beskrevet her på bloggen, så er ”blog” en forkortelse ad weblog, som er en persons online dagbog – blog. Nogle af de første blogs som man kunne læse, var omkring emner som historie, og blevet skrevet af akademiker. Dette ændrede sig dog senere til, at blogs indeholdte personlige indlæg, omkring personens bagved bloggen.
Siden hen har blogs udviklet sig til værdifulde markedsførings værktøjer, når man driver en online forretning. Der findes dog mange virksomheder, som ikke har set mulighederne ved at have en blog, hvilket de vil efter at have læst dette.
For det første, så har hver hjemmeside bruge for et hovedkontor – et samlet sted hvor kunderne kan kigge med. E blog kan være centrum for hele virksomheden, og skabe en online tilstedeværelse overfor forbrugernes. Herefter kan man også brugen en blog til at opnå forhøjet salg, igennem mere trafik på hjemmesiden. En blog er nem at administrere for din virksomhed, hvilket sker på grund af de mange hjælpemidler som står til rådighed for folk nu om dage. Du vil blive forbløffet over de ting, du kan gøre med din blog, selv hvis du ikke har de store tekniske midler til rådighed.
Men en blog, får man mulighed for at skabe interaktion imellem sine kunderelationer og virksomheden, hvilket igen kan skabe mersalg, enten direkte eller indirekte, igennem word of mouth. Dette vil gøre det muligt dig om at give mere effektiv kunde service. Det vil også gøre det muligt for dine kunder og besøgende at komme til at kende dig bedre, hvilket til gengæld vil opbygge tillid og troværdighed. Hvis din blog bliver et aktivt fællesskab, vil du ikke fortryde det.
Når man kigger i det store blogger land, så ser man at både private og virksomheder benytter sig af blog, her er f.eks. et eksempel på en rigtig god blog.